Edirne’de bir haftasonu

Bir Cumartesi sabahı İstanbul Anadolu yakasından Edirne’ye doğru yola çıktık. Sabah 10 gibi Edirne şehir merkezinde arabayı park etmiş, otopark da yönümüzü anlamaya çalışıyorduk. Önce bir harita bulmak için Turizm bakanlığının ofisini aradık, malesef ofis haftasonu kapalıydı. Devlet dairesi!

Sonra bir kitapçıdan Edirne’yi tanıtan güzel bir kaynak kitap bulduk. Eşim ve benim boyunlarımızda birer kamera, şehri gezmeye başladık.

Kervansaray, Eski Cami, Selimiye çevresinde bir tur attık. Çok turistik olan bu bölge de Edirne’nin Roman nüfusundan satıcılar çevrenizi sarıyor. Güvercinlere yem atmak, dua kolyeleri, çiçekler, falcılar derken abla ben de siftah yapmadım diyenlerle çevreniz birden sarılıyor. Biran önce aralarından sıyrılıp geziye devam…

Binaları gezerken tarihçeleri, mimari detayları hakkında biraz bilgi alıp gezmekde fayda var. Selimiye de ters lalenin hikayesini bilip, ters laleyi görmek keyif veriyor.

Kervansaray ve Taşhan şehir merkezinde Mimar Sinan tarafından yapılmış, şu an otel olarak kalabileceğiniz tarihi hanlar. Akşam şehir merkezinde yemek yerseniz yürüyerek otele dönmek çok rahat.

Öğle molasında hemen şehir merkezinde Aydın restoranda Edirne nin meşhur tava ciğerini yemenizi tavsiye ederim. Ayrıca Edirne nin Badem ezmesini almak için de Keçecizade şekercisini, Beyaz peynir almak için Sivrikaya yı, et almak için de Osmanlı Bölge kasabını öneriyorum. Ayrıca Kıyık da Kıyık Et lokantasi Ali İlte yi de özellikle öneriyorum. Bu tavsiyeleri esnafdan alıp, bizzat test ettik ve çok memnun kaldık.

Gezi Programımız:

1.Gün

• Rüstem Paşa Kervansarayı iç avlu
  • Balkan Savaşları Anıtı
  • Kırkpınar civarı
  • Zindan restoranda akşam yemeği + fasıl

2. Gün